Przeszczep tłuszczu do piersi (lipotransfer)

Przeszczep tłuszczu do piersi jest bezpieczną metodą służącą nie tylko powiększeniu, ale przede wszystkim ujędrnieniu i regeneracji skóry piersi i dekoltu.

JAKIE MOGĄ BYĆ POWIKŁANIA PO LIPOTRANSFERZE

Zabieg liposukcji może wiązać się z wystapieniem powikłań miejscowych i ogólnoustrojowych. Powikłania miejscowe to np. krwiak w tkance podskórnej, zakażenie miejsca biorczego, martwica skóry, nierówności w przebiegu gojenia się. Duże liposukcje (powyżej 3 litrów) związane są również z ryzykiem wystąpienia powikań zakrzepowo-zatorowych, zatorowości tłuszczowej stanowiących bezpośrednie zagrożenie życia. Wszczepienie tłuszczu do miejsca biorczego wiąże się z ryzykiem powstania martwicy tkanki tłuszczowej, torbieli olejowych.

CZY ZABIEG DAJE EFEKT NA ZAWSZE

Tkanka tłuszczowa ulega częściowej resorbcji, nie da się z góry przewidzieć w jakim procencie wchłonie się u konkretnego pacjenta. Zatem ostateczny efekt zabiegu może być różny, w zależności od przypadku. Zmiana masy ciała pacjenta również będzie wpływać na objętość piersi, również tych po przeszczepie tłuszczu. Po zabiegu przeszczepu tłuszczu do piersi możliwe jest karmienie piersią.

WSKAZANIA DO ZABIEGU

Wskazaniem do zabiegu przeszczepu własnego tłuszczu do piersi są: mały rozmiar piersi, asymetria, blizny i zagłębienia po wcześniejszych zabiegach, wiotkość skóry dekoltu i górnych biegunów piersi.

PRZECIWSKAZANIA

Ogólny zły stan zdrowia, zaburzenia krzepliwości krwi, nieleczone choroby- cukrzyca, zaburzenia hormonalne tarczycy, rak piersi, ciążą i karmienie piersią, uczulenie na leki znieczulające, choroby tkanki łącznej.