Plastyka ramion

Obwisłe ramiona, np. po odchudzaniu są widocznym i trudnym do zakrycia mankamentem. Nadmiar skóry po wewnętrznej stronie ramion niekiedy porównywany jest do skrzydeł motyla. Jedyną metodą redukcji nadmiaru obwisłej skóry jest chirurgiczne wycięcie i plastyka. Metodami nieoperacyjnymi (np. preparatami z kwasem hialruronowym lub stymulatorami tkankowymi) można poprawić jędrność i zagęścić skórę.

WSKAZANIA DO PLASTYKI OBWISŁYCH RAMION

Nadmiar wiotkiej skóry w okolicy ramion.

PRZECIWSKAZANIA

Brachioplastyki nie wolno przeprowadzać u pacjentów w złym stanie zdrowia, z nieuregulowanymi chorobami przewlekłymi, w trakcie ciąży i laktacji oraz u pacjentów z chorobami tkanki łącznej.

JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO OPERACJI Przed redukcją nadmiaru skóry w okolicy ramion konieczne jest unormowanie masy ciała. Dopiero po osiągnięciu optymalnej wagi możliwe jest planowanie zabiegu. Przed operacją konieczna jest konsultacja z lekarzem internistą i badania laboratoryjne, które umożliwiają wydanie opinii, czy pacjent może być bezpiecznie operaowany. Wszystkie zalecenia, listę niezbędnych konsultacji oraz badań pacjent otrzymuje na konsultacji z chirurgiem plastycznym kilka tygodni/miesięcy przed operacją. Przed każdą operacją plastyczną konieczne jest również całkowite odstawienia tytoniu (nie wolno palić papierosów, e-papierosów, fajki) przez minimum 4 tygodnie przed zabiegiem.

REKOWALESCENCJA

Gojenie ran powierzchownych trwa około 14 dni. Do 8 tygodni po zabiegu zaleca się unikanie wysiłku fizycznego, sportu, basenu, sauny i konieczne jest noszenie specjalistycznej odzieży uciskowej. W trakcie modelowania się blizn, które trwa kilka miesięcy zaleca się fizjoterapię blizn (uciskanie, „szczypanie”), bezwzględną ochronę przed promieniami UV, często stosuje się również wspomagające proces remodelingu blizny zabiegi aparaturowe (np.radiofrekwencję mikroigłową, zabiegi laserowe) oraz plastry silikonowe.

Należy pamiętać, że wahania masy ciała (tycie i chudnięcie) będzie powodowało rozciąganie skóry i w związku z tym efekt estetyczny operacji plastycznej będzie nietrwały.

JAKIE MOGĄ BYĆ POWIKŁANIA PO PLASTYCE RAMION W trakcie operacji plastycznej może wystąpić krwawienie. Po zabiegu możliwe są również wczesne i odległe komplikacje. We wczesnym okresie gojenia może dojść do rozejścia, zakażenia rany, niedokrwienia i martwicy skóry; natomiast w późniejszych tygodniach lub miesiacach mogą wystąpić problemy związane z nieprawidłowym bliznowacemiem – przerostem lub zaciąganiem blizn. Są to bardzo rzadkie powikłania po tego rodzaju operacji. Restrykcyjne przestrzeganie zaleceń prowadzącego chirurga pozwala również w dużym stopniu zredukować ryzyko niektórych powikłań.