Plastyka blizn,
chirurgiczne usunięcie tatuażu

Szpecąca, często zaburzająca funkcję (np. z powodu zaciągnięcia, przykurczu) blizna lub stary tatuaż często stanowi duży problem estetyczny. W celu poprawy wyglądu stosuje się różne metody: w przypadku blizn jest to leczenie zachowawcze specjalistycznymi preparatami, laser frakcyjny CO2. W sytuacji, gdy wcześniejsze metody nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, pozostaje chirurgiczne leczenie. Jest to metoda radykalna, nie usuwa blizny bez śladu, ale pozwala na zamianę starej, brzydkiej blizny na nową, o bardziej „anatomicznym” przebiegu.

Wskazania do zabiegu Względy estetyczne (szpecący wygląd blizny) i względy medyczne (zaciągnięcie skóry, przykurcz).
  • zły stan zdrowia
  • nieleczone choroby przewlekłe (cukrzyca)
  • choroby tkanki łącznej
  • skłonność do keloidów
  • choroby zapalne skóry
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • nierealne oczekiwania
Wymagane badania grupa krwi, morfologia, INR, Aptt, antygen HbS i przeciwciała anty HCV, sód, potas, chlorki (ważne do 2 tygodni), EKG i kwalifikacja internisty do zabiegu w znieczuleniu ogólnym, kopie kart informacyjnych odnośnie przebytego wcześniej leczenia, lista przyjmowanych leków, zaświadczenie o ewentualnych uczuleniach na leki, zaleca się 2 dawki szczepienia p/wzw B
Czas trwania zabiegu Około 1h
Czas pobytu w klinice Zależy od znieczulenia: przy znieczuleniu miejscowym ok.2 godz, przy ogólnym około 6 godzin.
Znieczulenie Miejscowe/ ogólne (w zależności od rozległości blizny).
Rekonwalescencja Gojenie ran trwa około 7-14 dni. Pielęgnacja blizny – stosowanie żeli silikonowych lub innych zaleconych preparatów, unikanie promieniowania UV minimum 6 mcy.
Wizyty kontrolne 7 dni, 3 miesiące po zabiegu
Cena Od 1000 zł
* cena ustalana jest w trakcie konsultacji przed zabiegiem

FreshMail.pl