Osocze bogatopłytkowe
Fibryna bogatopłytkowa

Mezoterapia z użyciem osocza bogatopłytkowego to zabieg polegający na pobraniu krwi żylnej od pacjenta do sterylnej probówki zawierającej czynnik zapobiegający krzepnięciu krwi, odwirowaniu, a następnie śród i podskórnym wstrzyknieciu osocza. Osocze to frakcja krwi, w której „zawieszone” są krwinki białe, czerwone oraz płytki krwi. Podczas wirowania, dochodzi do odseparowania czerwonych i białych krwinek, w osoczu pozostają płytki krwi. W osoczu znajdują się czynniki wzrostu, a w płytkach substancje uczestniczące w gojeniu (np.fibronektyna). Zabieg z własnym osoczem, popularnie nazywany szumnie „wampirzym liftingiem” jest bezpieczny, bo podajemy pacjentowi jego własną tkankę, nie ma więc ryzyka uczulenia.

JAK CZĘSTO TRZEBA POWTÓRZYĆ ZABIEG

Osocze ma duży potencjał regenerujący, z wiekiem jego właściwości jednak słabną. U młodych osób osocze wystarczy podać raz na kilka miesięcy, aby uzyskać silną stymulację do regeneracji skóry. U osób starszych zwykle planuję serię kilku zabiegów w odstępach co około 3 tygodnie. Plan zabiegowy dobierany jest indywidualnie, w zależności od stanu skóry pacjentki. W trakcie procesu oceniam efekty leczenia i w razie potrzeby modyfikuję protokół.

JAKIE SĄ PRZECIWWSKAZANIA DO ZABIEGU

Przeciwwskazaniem do zabiegu z osoczem bogatopłytkowym jest zły stan zdrowia, anemia, aktywne choroby nowotworowe oraz infekcyjne, przyjmowanie leków blokujących płytki krwi (np. kwas acetylosalicylowy, ibuprofen)

JAKIE SĄ WSKAZANIA DO ZABIEGU

Osocze bogatopłytkowe zalecane jest do stymulacji skóry do odbudowy włókien kolagenowych i elastyny, a przez to do poprawy elastyczności skóry. Wspomaga również procesy gojenia np. po zabiegach laserowych lub operacyjnych. Mezoterapia osoczem wspomaga leczenie łysienia.

CZY PO ZABIEGU MOGĄ WYSTĄPIĆ POWIKŁANIA

Wampirzy lifting jest bezpiecznym zabiegiem. Nie ma ryzyka wystąpienia alergii. Następstwem (nie powikłaniem) nakłuć skóry podczas podawania osocza mogą być siniaki lub obrzęk, które ustępują po kilku dniach.

OCZEKIWANE REZULTATY ZABIEGU

Efekty zabiegu zaczynają być widoczne po około 3 tygodniach. Skóra stopniowo staje się bardziej elastyczna, napięta.

PRZYGOTOWANIE DO ZABIEGU

W ciągu 5 dni przed zabiegiem nie wolno przyjmować żadnych leków przeciwzapalnych (aspiryny, ibuprofenu). W dniu zabiegu należy wypić minimum 1-1.5 litra niegazowanej wody, ułatwi to pobranie krwi. Skóra do zabiegu powinna być oczyszczona z makijażu.

GOJENIE PO ZABIEGU

Miejsca wkłuć, obrzęk i ewentualne siniaki goją się w ciągu kilku dni. W tym czasie nie wolno korzystać z basenu. Skórę należy chronić przed zabrudzeniem.