GINEKOMASTIA i LIPOMASTIA

Ginekomastia to problem medyczny i estetyczny u chłopców w okresie dojrzewania, u mężczyzn podczas andropauzy oraz jako skutek ubocznych niektórych leków lub suplementów diety.

Czym różni się ginekomastia od pseudoginekomastii (nazywanej lipomastią)? Ginekomastia to łagodny przerost gruczołu piersiowego, zwykle niesymetryczny, objawiający się powiększeniem piersi i bolesnym zgrubieniem za brodawką. Pseudoginekomastia to powiększenie piersi na skutek przerostu tkanki podskórnej (nadmiaru tłuszczu). Aby rozróżnić ginekomastię od pseudoginekomastii konieczne jest wykonanie badania USG. Badanie USG piersi również wykluczyć rzadką, ale możliwą u mężczyzn chorobę, czyli raka piersi

Wskazania do zabiegu Decyzję o zabiegu podejmuje zwykle Pacjent, dla którego powiększone piersi stanowią duży problem estetyczny.
  • zły stan zdrowia
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • nieuregulowana cukrzyca
  • choroby zapalne skóry klatki piersiowej
  • podejrzenie raka piersi
Rekonwalescencja Gojenie ran skórnych trwa około 7 dni. Rekonwalescencja trwa do 6-8 tygodni po zabiegu. W tym okresie należy nosić pas piersiowy (dostępny w sklepach medycznych np. firmy Pani Teresa), obowiązuje zakaz uprawiania sportu, wysiłku fizycznego, leżenia na brzuchu, cięższych prac domowych, dźwigania powyżej 3 kg, kąpieli w basenie, opalania, korzystania z sauny i solarium.

• zły stan zdrowia
  • zaburzenia krzepliwości krwi