Nici haczykowe i biorewitalizujące

CZYM SIĘ RÓŻNIĄ SIĘ NICI PDO BIOREWITALIZUJĄCE OD NICI HACZYKOWYCH

Nici biorewitalizujące zbudowane są polidioksanonu (PDO). Celem zabiegu jest stymulacja kolagenogenezy, czyli tworzenia się włókien będących budulcem naszej tkanki łącznej.

Nici haczykowe, które stosuję w celu uniesienia opadniętej skóry twarzy, zbudowane są z kwasu polimlekowego i kaprolaktonu oraz kwasu hialuronowego – składników które w trakcie bardzo wolnego rozpuszczania się w tkance podskórnej również pobudzają produkcję kolagenu.

JAKIE SĄ WSKAZANIA DO NICI

Zabiegi rewitalizujące, zagęszczające strukturę skóry zalecane są osobom w średnim i starszym wieku, u których widoczne są objawy osłabienia jędrności, elastyczności skóry np. twarzy, szyi, dekoltu. Nici haczykowe spełniają swoją rolę u osób w średnim wieku, z niewielkim opadnieciem skóry twarzy.

JAK CZĘSTO TRZEBA POWTÓRZYĆ ZABIEG

Częstość zabiegów rewitalizujących zależy od indywidualnych potrzeb skóry danej osoby. Można je powtarzać co kilka miesięcy. Natomiast powtórne podniesienie, lifting twarzy nićmi zaleca się robić nie wcześniej niż po upływie roku.

JAKIE SĄ PRZECIWWSKAZANIA DO ZABIEGU

Bezwzględnym przeciwwskazaniem do zabiegu z nićmi są: alergia na składnik nici, choroby tkanki łącznej i aktywna choroba nowotworowa oraz ciąża i laktacja.

CZY PO ZABIEGU MOGĄ WYSTĄPIĆ POWIKŁANIA

Po każdym nakłuciu skóry może występić siniak i obrzęk, które wchłaniają się w ciągu kilku dni. Poważnym, rzadkim powikłaniem, jest reakcja alergiczna na ciało obce, której nie da się przed zabiegiem przewidzieć. W przypadku zbyt płytkiej implantacji, nić może prześwitywać lub być wyczuwalna pod skórą. Powikłaniem, które może wynikać ze złej kwalifikacji pacjenta, jest brak efektu po zabiegu. Dotyczy to szczególnie wykonywania zabiegu z nićmi haczykowymi u osób z twardą skórę, grubą warstwą tkanki tłuszczowej na policzkach lub ze zbyt dużym nadmiarem wiotkiej skóry, którą można usunąć wyłącznie chirurgicznie. Powikłania mogą również wynikać z nieprzestrzegania przez pacjentkę zaleceń – najczęściej są to zakażenie miejsc wkłucia lub "puszczenie" napięcia haczyków na skutek ucisku lub masażu skóry twarzy.

OCZEKIWANE REZULTATY ZABIEGU

Efekt uniesienia tkanek po zabiegu nićmi haczykowymi widać natychmiast. Na widoczny efekt działania nici biorewitalizujących należy poczekać około 4-6 tygodni. To, jak długo utrzymuje się dobry rezultat, zależy od prawidłowej kwalifikacji do zabiegu, ilości zaimplantowanych nici oraz indywidualnie przebiegającego procesu starzenia się oraz stabilnej masy ciała.

PRZYGOTOWANIE DO ZABIEGU

Skóra musi być czysta, bez infekcji, nie może być podrażniona np. wcześniejszym opalaniem, zabiegiem złuszczającym. Planując zabieg należy wcześniej wziąć pod uwagę konieczną po niciach rekonwalescencję i ochronę przed zakażeniem oraz urazem mechanicznym (do 2 tygodni).

GOJENIE PO ZABIEGU

Gojenie miejsc wkłucia trwa 1-3 dni, w tym czasie należy je chronić przed zabrudzeniem i odkażać środkami antyseptycznymi. Głębsze tkanki, zwłaszcza po niciach haczykowych, goją się dłużej – do około 2-3 tygodni. W trakcie gojenia się po zabiegu nie wolno wykonywać masażu twarzy, korzystać z basenu i sauny.